Que Haidar Bengng Ditud0h Tak Cukup lsIamik Untuk Kongsi lsu Kekej@man lsraeI

Seorang pengguna Instagram seolah-olah laparkan perhatian apabila menud0h Que Haidar menag!h perhatian dengan berkongsi mengenai kesengsar@an di bumi PaIestin dan Syr!a

Que atau Tengku Iskhan Shah Tengku Haidar, 40, meIuahkan rasa kec3wanya apabila niat murninya menyuarakan sok0ngan kepada m@ngsa rej!m lsraeI dikec@m warganet.

View this post on Instagram

Setiap tahun Kita diwajibkan berpuasa selama sebulan, antara salah satu sbbnya adalah agar kita lebih mengerti tentang mereka2 yg lebih memerlukan. Perasaan yg diberi Allah tu utk kita bawa sepanjang tahun agar kita lebih perihatin perkara2 sebegini.. allahuakbar! Kita bantu mereka sahabat semua.. ni abg afdlin ada sediakan tabung utk membantu.. hanya tinggal kita mahu atau tidak.. Posted @withrepost • @afdlinshaukiofficial Hanya T-SHIRT 2 LAPIS untuk suhu celsius -4. Bayangkan anak kita atau kita sendiri. Awak kuat ke? Insyallah tunggu anak2 syurga, january insyallah kami akan datang. Yayasan Afdlin Shauki Maybank 564810516713 #bekal #akhirat #yayasanafdlinshauki #yayasankubra #sadaqahcentre #theyarehuman

A post shared by Tengku Iskhan Shah Tg. Haidar (@the_haidars) on

View this post on Instagram

Allahuakbar.. 😭 Posted @withrepost • @afdlinshaukiofficial Tolong! Tolong! Tolonglah bantu! Ada bezanya org susah tidak bernegara dan orang susah bernegara. Pelarian lansung tidak ada sumber utk kehidupan kecuali bantuan. Do we care? If you care, lets do it! Dan comment ‘DONE! I CARE!’ Yayasan Afdlin Shauki Maybank 564810516713. Yg tak dapat menderma bantulah dgn memanjangkan post ini kepada orang lain. Alhamdulillah negara kita ada kerajaan, badan zakat dan korporat yg banyak membantu. Kalau Kita takde banyak, kita bagi sikit. Kita ada lebih kita kongsi dan In Shaa Allah, Allah SWT akan ganti berlipat kali ganda. Kita bantu keluarga keluarga perlarian ni hidup melalui musim sejuk yg sangat ekstrim ini. Jangan remehkan sumbangan anda walaupun seringgit dua, ia sangat bermakna untuk Misi Musim Sejuk Kami membantu Perlarian Syria pada bulan january ini. Saya hanya perlukan RM2 dari 200,000 saudara atau saudari. Ya, mungkin amountnya kecil bagi seorang, tapi masyallah sgt sgt sgt di hargai untuk anak anak kecil Syria, orang tertindas , ibu bapanya dan UTAMA sekali untuk DIRI ANDA. Do we care? If you care, lets do it! Dan comment ‘DONE! I CARE!’ Yayasan Afdlin Shauki Maybank 564810516713. Yg tak dapat menderma bantulah dgn memanjangkan post ini kepada orang lain. Sama sama kita memberi manafaat. Biarlah berulang ulang usaha kita… biarlah orang kata kita annoying. Asal kita tak annoying kat tuhan. #yayasanafdlinshauki #yas #yayasanqubra #sadaqahcentre #sedekahminima2ringgit please SHARE ya!

A post shared by Tengku Iskhan Shah Tg. Haidar (@the_haidars) on

Kata individu terb@bit, Que tidak layak bercakap soaI  kesengs@raan rakyat di negara berkenaan memandangkan hidupnya sendiri ‘tidak isIamic mana’.

Tegasnya, ia diIakukan atas das@r keprihatinan dan kemanusiaan terhadap kesengs@raan mereka di bumi berd@rah itu

Nak sangat perhatian kan? Nah!

Kan tak pasal-pasal dah ‘dipopuIarkan’ pelak0n itu sendiri! Nak sangat perhatian kan?

Kata orang, jangan lihat pada orangnya. Sebaliknya, lihatlah apa yang disampaikan seseorang itu.

Sumber:cari

Be the first to comment on "Que Haidar Bengng Ditud0h Tak Cukup lsIamik Untuk Kongsi lsu Kekej@man lsraeI"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*