‘Saya Akur Tak Layak Masuk Universiti’,Ini Luahan DS Aliff Syukri. Tak Sangka Ini Pula Reaksi Netizen

Berkongsi foto sekeping borang permohonan meneruskan pengajian di institut pengajian awam, usahawan Datuk Seri Aliff Syukri meluahkan, menjadi pelajar yang memiliki ijazah merupakan impian yang ingin dicapai.

Malah, dia turut meminta pengikutnya di laman sosial agar kongsikan pengalaman belajar.

“Siapa budak uitm kat sini?? jom abg share pngalaman abg.. abang ni mmg selalu berangan nak masuk universiti nak jadi budak pandai ada sijil.

“Kalau tanya abang apa lagi yg abang nak capai dalam hidup ni …abang nak ada Ijazah untuk abang lengkapkan ilmu dunia abang sebab abang sedar Ilmu tu sangatlah penting,” tulisnya.

Katanya lagi, walaupun menyedari dirinya tidak layak, namun dia menegaskan ilmu sangat penting untuk melengkapkan lagi diri.

“Walaupun abang mmg secara jujurnya tak layak pun nak masuk universiti tapi abang tekad untuk abang capai sesuatu dalam hidup abang…seperti pepatah ada mengatakan ‘tuntutlah Ilmu sampai ke negara china,” luahnya lagi.

Jelas penyanyi Bobo Di Mana itu lagi, arwah bapanya pernah menyatakan hasrat untuk melihat anaknya melanjutkan pengajian di universiti.

“Arwah abah abg.. memang nak sangat abang masuk Industi insya-Allah Walapun arwah dah tak ada abang nak buktikan yang abang juga boleh ada segulung ijazah

“Abang juga tahu walaupun iainya hanya sekeping kertas tapi Ilmu yg kita dapat sampai mati kita bawa kan….Abang harap sangat abang diterima masuk dan dapat belajar macam orang lain……sebab abang percaya tiada yg mustahil dalam dunia ni.

“Kenapa orang lain boleh abang x boleh…tolong doakan abang ya semua,” kongsinya panjang lebar.

View this post on Instagram

siapa budak uitm kat sini?? jom abg share pngalaman abg.. abang ni mmg selalu berangan nak masuk universiti nak jadi budak pandai ada sijil……kalau tanya abang apa lagi yg abang nak capai dalam hidup ni …abang nak ada Ijazah untuk abang lengkapkan ilmu dunia abang sebab abang sedar Ilmu tu sangatlah penting…..walapun abang mmg secara jujurnya tak layak pun nak masuk universiti tapi abang tekad untuk abang capai sesuatu dalam hidup abang…seperti pepatah ada mengatakan 'tuntutlah Ilmu sampai ke negaa china….Arwah abanh abg.. memang nak sangat abang masuk Industi insya-Allah Walapun arwah dah tak ada abang nak buktikan yang abang juga boleh ada segulung ijazah . . Abang juga tahu walaupun iainya hanya sekeping kertas tapi Ilmu yg kita dapat sampai mati kita bawa kan….Abang harap sangat abang diterima masuk dan dapat belajar macam orang lain……sebab abang percaya tiada yg mustahil dalam dunia ni…kenapa orang lain boleh abang x boleh…tolong doakan abang ya semua…

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Di ruang komen, rata-rata netizen menyatakan sokongan dan mendoakan kejayaan jutawan muda ini.

Foto : Instagram DS Aliff Syukri

Be the first to comment on "‘Saya Akur Tak Layak Masuk Universiti’,Ini Luahan DS Aliff Syukri. Tak Sangka Ini Pula Reaksi Netizen"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*