“Kalau bibik balik nanti mesti saya sedih, nangis tak tido malam.” Seronok tengok hubungan Datin Shahida dengan bibik tudung

SaIah satu rezeki yang baik adalah apabila kita mendapat majikan atau pekerja yang baik. Bukan mudah sebenarnya untuk mendapat pembantu rumah yang baik, yang boleh menjaga anak-anak dan sama-sama membantu membuat kerja rumah.

SaIah satu cara adalah majikan sendiri perlu menunjukkan contoh yang baik serta melayan pembantu atau pekerja dengan rasa hormat.

Bila dah ade keserasian dan saling hormat menghormati, InsyAllah tiada masaIah yang akan timbul.

Mungkin begitulah hubungan antara Datin Shahida dan juga pembantu-pembantu rumahnya. Jika dikira memang ramai sebenarnya pembantu di rumah beliau.

Belum lagi termasuk dengan tukang kebun dan pemandu peribadi. Sebab itu menurut Datin, beliau akan sentiasa memakai tudung di dalam rumah. Alhamdulillah, aurat sentiasa dijaga.

Menceritakan tentang pembantunya yang agak popuIar dikalangan pengikut di IG, Datin sangat bersyukur kerana bibik tudung banyak membantu beliau menjaga anak-anak sejak lapan tahun lalu. Agak lucu apabila Datin berkongsi pengalaman ketika bibik tudung baru sampai ke Malaysia. Tambahnya lagi, bibik bukan sahaja seorang pembantu tetapi antara orang yang sering mendengar segala masaIah dan luahan perasaannya.

Bibik tudung ni dah hampir 8 tahun kerja dengan saya…mula2 dia datang saya pun pening sebab x pandai baca x pandai tulis,x pandai buka lampu,x pandai masak nasi guna rice cooker….

x pandai guna blender….first time bawa dia ikut ke klia hantar mak ayah saya pergi umrah balik dia pengs4n sebab ketakvtan…

sambil pengs4n sambil merac4u saya lebih reIa panjat bukit dia kata…tapi solat dia x pernah tinggaI…mengaji nya sedap sangat ‘Masya Allah walaupun x boleh baca Quran tapi dia boleh hafal banyak surah2 dari Quran….’

Tapi berkat sabar dia dan boleh terima ajaran saya banyak dah ilmu dia dapat…..dia jaga @baemadham_terlajaklaris sejak lahir sehingga lah anak saya yg bakal lahir ni.. bersilih ganti baby dia jaga….

nama bibik tudung pun baem yg start panggil sampai sekarang melekat nama tu!!!

Banyak jasa dia pada saya tak terkira,kalau x kerana dia jaga anak saya mungkin saya susah nak keluar bekerja….

Alhamdulillah 8 tahun ni merata2 dah dia ikut saya,ke Mekah,New Zealand,Australia,China,Thailand ikut saya bercuti….

Selalu dia kata ‘syukur saya datin walaupun x bisa baca x bisa tulis tapi bisa pergi merata2 rezeki ikut kerja dengan datin’

Insya Allah bulan 2 ni kita sekeluarga ke Mekah lagi ya @bibik.tudung buat umrah….mudahan sihat kita semua sampai ke sana!!

Yusoff pun manja dengan bibik tudung ni…bangun pagi dia sibuk cari ‘bik dung’ dia….

Kalau bibik balik nanti mesti saya sedih,nangis x tido malam….sebab apa2 je masaIah saya luahan hati saya dialah yg akan dengar….

Sebenarnya, bibik pun bertuah kerana dapat majikan yang baik seperti Dato’ Aliff dan Datin Shahida. Lihat sajalah tudung pun berkongsi dengan majikan. Semoga kebaikan yang diberi akan dibalas oleh Allah.

Bibik dan Datin sangat bertuah… Bibik dapat majikan yang baik. Datin pula dapat bibik yang bukan saja baik tp setia.

Alhamdulillah…bila org ikhlas…sifatnya antaranya begitulah datin… saling dapat faedah….semuanya rahmat Allah…

Baiknyaa datin..hnya datin yg tahu baik buruk bibik2 datin..bibik mesti syg sungguh dgn fmly datin..

Kredit : mediaciteheboh

Be the first to comment on "“Kalau bibik balik nanti mesti saya sedih, nangis tak tido malam.” Seronok tengok hubungan Datin Shahida dengan bibik tudung"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*