‘Hidup Saya Penuh Dengan Ujian, Biar Saya Seorang Yang Simpan’ – Elyana

Penyanyi, Erneelya Elyana Emrizal atau lebih dikenali sebagai Elyana pernah mengumumkan dia mengh1dap p3nyakit k4nser limf0ma tahap 4 sewaktu bertanding di dalam sebuah program realiti hiburan tempatan beberapa tahun yang lalu.

Menurut Elyana, dia menghidap p3nyakit tersebut sejak 8 tahun yang lepas dan sudah berpuluh kali menjalani r4watanchem0therapy. Di Instagram, penyanyi itu berkongsi semula foto dirinya ketika menjalani r4watantersebut. Pada masa yang sama, dia turut meninggalkan beberapa pesanan buat masyarakat yang mengh1dap k4nser.

Chem0therapy pertama

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Throwback.Ini ketika chemotherapy pertama setelah saya disahkan Kanser tahap 4.. Setelah pulahan kali chemotherapy yang saya tempuh di tahun-tahun yang sudah,senyuman dapat saya ukir untuk kali ini. Hidup saya penuh dengan ujian yang tak semua saya dapat cerita kan kepada kalian. Terpuruk saya,biarlah saya seorang yang simpan. Saya akan tetap HADAPI DENGAN SENYUMAN. Insyallah. . . Kepada anda diluar sana yang mempunyai ahli keluarga atau orang yang anda kenali sedang berjuang melawan kanser,selalu lah ingat untuk tidak segan merangkul mereka dan peduli akan mereka yang sedang berjuang. Kerana hanya doa dan sokongan dari orang-orang tersayang kami harap kan. Kepada yang masih sihat,jagalah kesihatan anda.Kerana kanser boleh terjadi kepada sesiapa sahaja. #lymphomafighter #stage4cancer #cancersucks

A post shared by elyanaofficial (@elyanaofficial1) on

Menurut Elyana, foto yang dikongsikan tersebut merupakan foto pertamanya menjalani r4watanchem0therapy setelah disahkan mengh1dap k4nser tahap 4. Walaupun sudah berpuluh kali menjalani r4watantersebut, dia masih mampu memberikan senyuman. Meskipun dilanda ujian yang berat, Elyana memberitahu dia masih mampu tersenyum di hadapan masyarakat dan biarlah kes4kitan yang dialami disimpan olehnya sendiri.

Mengenai pesanan yang ditinggalkan, Elyana menyeru semua masyarakat supaya memberi sokongan dan mengambil peduli tentang ahli keluarga mahupun kenalan yang mengh1dap p3nyakit k4nser. Tambahnya, sokongan dan doa orang-orang tersayang yang berada di dekat mampu membuatkan pes4kit k4nser terus berjuang untuk hidup dan kembali sihat.

Saya dapat rasakan

Rata-rata netizen dan peminat mendoakan Elyana supaya terus berjuang dan kuat. Mereka turut memahami pesanan yang disampaikan dan bersetuju dengan kata-kata yang dikongsikan oleh Elyana.

Sumber: OhBulan

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  Oh Media

Be the first to comment on "‘Hidup Saya Penuh Dengan Ujian, Biar Saya Seorang Yang Simpan’ – Elyana"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*