Isteri Abam Beritahu Ini Yang AKan Dilakukan Pada Masa Akan Datang Demi Untuk Anaknya Hamzah

Balu kepada allahy4rham Abam Bocey iaitu Siti NurHidayah Mohd Ali, 28, memaklumkan dia kini sedang menenangkan diri serta menghorm4ti tempoh edah.

Hidayah ketika ditemui Gempak di rumah ibu bapanya di Sabak Bernam memberitahu selepas tempoh itu dia bakal menyara hidupnya dan anaknya Syed Uthman Hamzah Al-Juffery, 8 bulan dengan membantu perniagaan keluarganya menjual produk kesihatan.

“Saya kini hanya mahu berehat dan menenangkan diri demi menghorm4ti tempoh edah selepas pem3rgian suami.

“Selepas ini, saya akan membantu serta bekerja dengan bapa saya yang kini mengusahakan perniagaan produk kesihatan.

“Untuk bekerja dengan orang atau syarikat lain itu mungkin belum terfikir lagi,” jawabnya ringkas.

Keluarga Hidayah mengusahakan perniagaan produk kesihatan yang menggunakan bahan semula jadi seperti daun sukun serta herba.

Terdahulu Abam sendiri meminta isterinya, Nor Hidayah Mohd. Ali untuk meninggalkan kerjayanya dan menjadi suri rumah sepenuh masa.

Pun begitu, Abam memberitahu dia sendiri akan membayar gaji isterinya untuk kegunaan peribadi isterinya tanpa termasuk keperluan nafkah lain.

Abam atau nama sebenarnya, Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan, 32, menghembuskan nafas terakhir di kediamannya pada pagi Isnin (10 Februari) akibat demam panas.

“Kalau Abang Takda Jaga Diri & Anak” – Isteri Abam Bocey d3dah 10 Tanda Sebelum Meningg4l Dunia

Abam atau nama sebenarnya, Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan, 32, menghembuskan nafas terakhir di kediamannya pada pagi Isnin (10 Februari) akibat demam panas.

Gempak berkesempatan untuk bertemu dengan balu pelawak itu, Siti NurHidayah Mohd Ali, 28, bersama anak lelaki mereka, Syed Uthman Hamzah Al-Juffery yang kini berusia lapan bulan di kediaman keluarganya.

Di sini, Gempak kongsikan tanda-tanda sebelum Abam meningg4l dunia yang disedari oleh Hidayah.

1. Sebulan sebelum arrwah meninggal, dia nak balik kampung (keluarga mertua) dulu untuk makan beramai-ramai.

Bila sampai masa untuk makan, selalunya arrwah akan berada di meja makan. Tapi, masa tu arrwah nak makan sekali bersama-sama ahli keluarga lain bersila di bawah. Lepastu dia makan juga pucuk ubi yang dimasak oleh Hidayah walaupun keras.

2. Dalam tempoh itu juga, setiap hari arrwah suruh masak telur dengan sayur-sayuran.

Sampai ditegur isterinya tak jemu ke makan benda yang sama. Arrwah cakap,”abang tak pernah jemu dengan masakan sayang”.

3. Hidayah dan Hamzah akan ikut arrwah pergi ke mana-mana. Mereka ke Johor dan masa ‘rehearsal’ Maharaja Lawak Mega (MLM) arrwah bawa Hidayah dengan Hamzah sampai ke tengah malam.

Sebelum ni arrwah tak pernah bawa. Itu adalah kali pertama dan terakhir sepanjang perkahwinan mereka.

4. Arrwah luahkan perasaan untuk makan asam pedas pada hari Rabu tapi kena ke Melaka.

Mereka gerak dari pagi ke sana lepas makan tengah hari arrwah rasa tak puas sebab tak kena dengan citarasa.

Malam tu, ulang lagi sekali makan yang sama, baru lah kena dengan tekak arrwah. Arrwah juga nak makan cendol durian lalu terus dibelikan.

5. Hari Jumaat tu, sampai saja depan rumah arrwah cakap dengan kawan-kawan dia,”kalau aku buat salah, aku minta maaf tau.”

6. Malam tu sebelum nak tidur, arrwah peluk Hidayah dan Hamzah sambil saling memandang.

Arrwah cakap, “sayang kalau abang takda, jaga diri, jaga anak tau sambil menangis. Hidayah terdiam tanpa berkata-kata.

7. Keesokkan harinya (Sabtu), arrwah demam dan s4kitkepala. Masa Hidayah masuk bilik, arrwah pegang tangan sambil ulang cakap benda yang sama.

Banyak kali arrwah ulang,”dengar ni abang pesan, kalau abang takda jaga diri dan anak.” Hidayah fikir arrwah main-main ja.

8. Hari Ahad, arrwah dah mula mengadu tak larat dan s4kitkepala sangat. Hidayah suruh arrwah mandi dulu sebelum jamah makanan.

Hidayah ikut arrwah ke bilik air dan masa tu arrwah minta dimandikan. Hidayah turutkan saja.

Lepastu, Hidayah ajak arrwah makan tapi pada awalnya ditolak. Hidayah paksa juga arrwah makan nasi dengan sup ayam bersama-sama.

9. Dalam pvkul 2 pagi, arrwah minta nak mandi sebab berasa panas. Lepas selesai tu, arrwah duduk di kerusi sambil cakap dia dah tak larat.

Walaupun arrwah tengah s4kit, dia tetap ambik kisah pasal Hidayah. Sentiasa tanya sama ada okey ke tak.

10. Dalam pvkul lima lebih arrwah cakap nak rehat. Kebetulan masa tu Hamzah merengek nak susu. Arrwah tidur di belakang Hidayah dan bila Hidayah bangun perasan hidung arrwah berbuih.

Mula-mula Hidayah fikir arrwah letak tuala yang diberi namun salah tanggapan tu. Memang buih dan apabila dikejut arrwah sudah tidak memberi respon.

Al-fatihah (dibaca). Semoga arrwah Abam ditempatkan di kalangan orang yang beriman.

 

Sumber: Transformasi

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  Oh Media

Be the first to comment on "Isteri Abam Beritahu Ini Yang AKan Dilakukan Pada Masa Akan Datang Demi Untuk Anaknya Hamzah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*