Ibu Aliff Syukri Kec3wa Dan Kes4l Dengan Perangai Anaknya “Orang Cakap Aku Tak Pandai Jaga Anak, Tolong Kasihan Maruah Kami”

 

Usahawan, Rozita Ibrahim atau mesra disapa Bonda meluahkan rasa ger4m dan kesal terhadap sikap anaknya, Datuk Seri Aliff Syukri yang sekali lagi memuat naik video di Instagramnya, semalam.

Penyanyi Bobo Di Mana itu mend3dahkan dia akan melancarkan single terkininya dan berharap agar lagu berkenaan lolos di Anugerah Juara Lagu tahun hadapan.

Menurut Rozita, dia mendapat c4cian dari netizen apabila tindakan anaknya itu meraih perhatian seterusnya mendapat reaksi bercampur-campur netizen.

Ia sekali gus, membuatkan Rozita kini bersuara secara terbuka seterusnya memuat naik video nasihat buat anaknya itu.

“Assalamualaikum Syukri. Mak terp4ksa buat video ini. Walaupun mak senyum, tapi hati mak s4kit kerana tak habis lagi masalah, timbul pula masalah lain.

“Selama ini mak tegur pun, kau (Aliff) tak pernah dengar, kan? Mak tegur cara baik, mak mar4h, sekarang dah sehabis lembut dah.

“Mak dah puas Whatsapp, yang ini tak betul, itu tak betul, tapi kau masih buat juga.

“Seburuk mana kelakuan anak, orang tak cakap kau burvk, orang cakap aku yang tak pandai jaga anak,” kata Rozita.

Malah, Rozita menyifatkan titipan nasihat yang diberikan seolah-olah seperti mencurah air ke daun keladi.

Rozita pada sama sama turut akui, suara anaknya itu tidak sedap untuk mengalunkan lagu.

“Mak rasa mak tarbiyah kau dengan cara paling lembut, jagalah maruah kerana kebaikan kamu adalah kebaikan mak, begitu juga sebaliknya.

“Kalau betul mak tak berjaya didik kau, kenapa tak semua adik-beradik ikut macam itu?

“Mak dah cakap dah, sekarang kau buat lagi lakonan air mata dar4h tu. Apa yang der1ita sangat? Tak payahlah berlagu-lagu Syukri, semua orang tahu suara kau tak sedap dan memang tak sedap pun.

“Tak payah nak berlagu. Kau yang pilih jalan untuk menjatuhkan sebab kau suka orang kec4m. Masalahnya, perangai kau itu terpalit dekat mak. Kalau mak tak tegur, kau tak nak dengar.

“Sekarang mak buat video, letak kat IG mak supaya kau tengok bahawa tak semua orang suka apa yang kita buat,” katanya tegas.

Dalam masa sama, Rozita mahu Aliff bersikap matang dan profesional sebagai seorang usahawan berjaya.

“Jangan suka dengan hin4an orang hanya untuk nak dapatkan publisiti. Cukuplah Syukri pun dah ada segala-galanya.

“Niat mak bukan nak jatuhkan kau, sebab mak sayangkan kau. mak pun dah tak tahu nak komen macam mana lagi.

“Kalau kau nak mak panjang umur dan hidup aman, tolong jadi seorang usahawan professional, bukan penyanyi sebab kau bukan artis.

“Tak perlu menunjukkan perkara-perkara merapu, sesuai dengan umur.

“Tolong kasihan maruah kami (mak,ayah, adik beradik, anak-anak) bukan diri sendiri,” akhirinya.

Sementara itu menerusi ruangan kapsyen pula, pemilik Rumah Hutan ini turut menjelaskan, dia sudah ger4m dan tak sanggup untuk melihat ramai mengutvk anaknya itu.

“Ger4m dah tak sabar. Letih ses4k dada Mak dah , xpayah tunggu Cov1id 19 pun boleh m4ti kalau x tahan sgt..sudahhh lah kri tak sanggup nak tengok org kutvk kri..!!

“Tetiba naik lagu pulak @aliffsyukriterlajaklaris Sedap sgt ke ..?? Mak rela masuk utan dr twngok IG atau lagu ko kri ..Tak terhibur pun rela Mak panggil Jamal Abdillah atau hattan dr dengar suara ko.

“Yg menangis2 air mata dar4h..!! Apa hal pulak ..ni sehabis sopan Mak mar4h sampai Mak up dekat media sosial ..Maaf ya kri..tak sesudah perangai ko kan,, mak dah penat tengok komen org ‘tak reti ajak anak”.

“Kalau kecik2 boleh aku pi4t, aku kurung ko syukri,, kalau dah besar panjang mcm ni ko yg kurung aku balik..!! Sbb ko kuat. Bukan mak x sayang dan bukan mak tak nasihat , berbuih mulut dah , sampai keluar air mata nanah pun Mak kri buat gak.

“Netizen tak kenal pun keluarga kita mcm mana..!! Sedap mereka cakap pasal kri , sbb kri yg mengundang..!! tolong lah jaga maruah keluarga,, jangan lah buat perangai yg bukan2.. satu2 ..seronok ko je kan..!!

“Mcm2 kri buat bukan alasan Dileksia ke Akasia ke ” Mak dn kami kena bahananya ” Selama ni mak nasihatkan dekat mak panggil ko cakap bersemuka elok2 ” kri jawab baik sgt , cakap sayang Mak dn ikut cakp Mak” lepas tu buat lagi.

“KRI sgt baik dgn Mak suka gurau , jaga Mak korban apa saja, tp jgn buat macam ni kat orang awam , umur dh 30an drpd kecik susah dgr cakap Mak , Dah tua makin menjadi2 ko kan..!! Tak pernah aku teringin pun nak up bebel ni nasihat ko secara terbuka.

“Kali ni mmg mak sgt2 marah sbb mak tak sanggup nk dgar lagi org komen negatif ttg kamu syukri..!!,” tulis Rozita panjang lebar.

Video

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Letih sesak dada Mak dah , xpayah tunggu Covid 19 pun boleh mati kalau x tahan sgt..sudahhh lah kri tak sanggup nak tengok org kutuk kri..!! . “..tetiba naik lagu pulak @aliffsyukriterlajaklaris Sedap sgt ke ..?? Mak rela masuk utan dr tengok IG atau lagu ko kri ..Tak terhibur pun rela Mak panggil Jamal Abdillah atau hattan dr dengar suara ko . Yg menangis2 air mata darah..!! Apa hal pulak ..ni sehabis sopan Mak marah sampai Mak up dekat media sosial ..Maaf ya kri..tak sesudah perangai ko kan,, mak dah penat tengok komen org ‘tak reti ajak anak” . Kalau kecik2 boleh aku piat, aku kurung ko syukri,, kalau dah besar panjang mcm ni ko yg kurung aku balik..!! Sbb ko kuat . Bukan mak x sayang dan bukan mak tak nasihat , berbuih mulut dah , sampai keluar air mata nanah pun Mak kri buat gak..Netizen tak kenal pun keluarga kita mcm mana..!! Sedap mereka cakap pasal kri , sbb kri yg mengundang..!! tolong lah jaga maruah keluarga,, jangan lah buat perangai yg bukan2.. satu2 ..seronok ko je kan..!! Mcm2 kri buat bukan alasan Dileksia ke Akasia ke ” Mak dn kami kena bahananya ” Selama ni mak nasihatkan dekat mak panggil ko cakap bersemuka elok2 ” kri jawab baik sgt , cakap sayang Mak dn ikut cakp Mak” lepas tu buat lagi “ . KRI sgt baik dgn Mak suka gurau , jaga Mak korban apa saja, tp jgn buat macam ni kat orang awam , umur dh 30an drpd kecik susah dgr cakap Mak , Dah tua makin menjadi2 ko kan..!! Tak pernah aku teringin pun nak up bebel ni nasihat ko secara terbuka.. kali ni mmg mak sgt2 marah sbb mak tak sanggup nk dgar lagi org komen negatif ttg kamu syukri..!!

A post shared by ROZITA JRM OFFICIAL (@bondarozitaibrahim) on

Terdahulu, Aliff memuat naik video di Instagramnya dalam keadaan sebak dengan ‘air mata dar4h’ mulai keluar lalu membasahi baju putih yang dipakai pada Selasa.

Single baru berjudul Ingin Bahagia itu dijadual akan dilancarkan secara rasmi pada Jumaat atau Isnin depan.

Komen warganet

Bukan salah bonda nye. Dia, sudah berumahtangga . Ketua keluarga. Tanggung jawab bonda nye da terlepas. Cuma kaseh seorang ibu sepanjang hayat . Walimah mcm mane pon perangai burvk ataupon baik zuriat yang dikandong 9 bulan sepuloh hari

Adakah ini pun 1 strategi marketing? Tak faham den… Bila mrk buat pelik2, netizen pun ramai yg nak sgt membaca dlm masa sama pergi ke channel utube dia.. Meramaikan lagi followers… Ni semua nmpk mcm strategi je..

Mmg ramai je kesian dkt mak dgn bini AS nie. Buat malu je la buat perangai tak habis2. Sedar2 la sikit anak dah bderet. Nti esok lusa anak2 pulak kena tempias sbb perangai bapak yg tak betul nie

dulu mana ade sgt keluar media..sejak ber IG ni mmg lapar publisiti.. kalo sehari x buat video bole meroyan agaknya.. semua pekerja dia jdk pelakon.. untung la promote brg sendiri xyah upah pelakon pakai je pekerja sendiri family sendiri.. org kaya yg x bijak berilmu marketing dia lain.. kalo jenis mcm ni marketing dia melalui kontr0versi

 

 

 

Sumber : Tranfomasi.host/Slamber Media

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  Oh Media

Be the first to comment on "Ibu Aliff Syukri Kec3wa Dan Kes4l Dengan Perangai Anaknya “Orang Cakap Aku Tak Pandai Jaga Anak, Tolong Kasihan Maruah Kami”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*