Tidak Berpuashati Dengan Influencer Tiz Zaqyah Bertelagah Dengan Instafemes Di Pusat Hiburan

Peredaran zaman amat mempengaruhi gaya hidup dan penampilan seseorang. Begitu juga bagi remaja dahulu dan sekarang. Umum mengenali remaja dahulu dengan penampilan yang sopan dan tidak menimbulkan f1tnah.

Jika hendak dibandingkan, antara remaja dahulu dan sekarang, manakah yang lebih baik? Remaja dahulu iaitu mereka yang hidup sekitar tahun 80-an, manakala remaja sekarang, iaitu mereka yang hidup sekitar tahun 2000 dan ke atas.

Viral di laman sosial apabila beberapa keping video telah dimuat naik dan menjadi bualan netizen . Video tersebut memperlihatkan keliaran beberapa orang anak muda melayu sewaktu berada di sebuah kel4b Malam yang tidak dikenalpasti.Menurut video kelihatan beberapa orang influencer media sosial dan beberapa orang pengusaha kecantikan sedang berseronok melakukan tarian yang agak tidak sen0n0h menyebabkan video tersebut dihujani kec4man dari netizen.

Menurut video itu lagi selepas perkara tersebut berlaku , kelihatan beberapa orang remaja yang berada dalam video tersebut memberitahu bahawa mereka telah beerg4duh dengan artis iaitu Tiz Zaqyah yang disebut nama beliau oleh beberapa influencer yang menyebarkan video tersebut.

Difahamkan bahawa Tiz Zaqyah dan seorang lagi kawannya yang tidak dikenalpasti telah dibaling dengan botol ar4k oleh beberapa orang yang berada di kawasan tersebut dan menimbulkan perg4duhan yang tidak dapat dikenal pasti apakah punc4nya.

‘Begini kisahnya…’ Insiden ‘botol Jameson atas kepala’ jadi tular, Instafamous dan rakan influencer kongsi kisah sebenar sebelum perang kecil tercetus di kelab malam.

Posted by Monyet Gila on Sunday, March 15, 2020

Video tersebut turut menampilkan tarian tidak sen0n0h daripada DarlingSAra yang merupakan usahawan kecantikan wanita yang dik3cam terruk sehinggakan mendapat ribuan like dan perkongsian di laman sosial twitter dan facebook.

“beauty with brain” katanya.

Remaja dahulu diasuh dan dididik dengan sifat sopan santun yang sangat tinggi. Ini termasuklah dari sudut penggunaan bahasa yang keluar dari mulut mereka.

Hendak dibandingkan dengan remaja sekarang, penggunaan bahasa tidak dijaga dengan baik. Bahkan, ada yang berani mengeluarkan kata-kata kesat kepada orang yang lebih tua dari mereka. Bercakap dengan mereka yang lebih berumur seperti rakan-rakan dan tiada sopan santunnya.Berbeza remaja zaman sekarang, penampilan mereka lebih ke arah barat dan ia dianggap suatu trend. Bagi remaja perempuan pula, ada yang memilih pakaian s3ksi, berseluar pendek, skirt, bersinglet sebagai pakaian harian sehingga mengvndang f1tnah kepada kaum lelaki.

Begitulah antara beberapa perbezaan yang ketara antara remaja dahulu dan sekarang. Sungguhpun begitu, segalanya bergantung kepada remaja itu sendiri dalam membawa hala tuju dan diri mereka.Semakin moden zaman itu, maka semakin mencabarlah kehidupan yang dilalui. Justeru itu, peredaran zaman tersebut seharusnya diambil sebagai suatu peluang dan dimanfaatkan untuk tujuan kebaikan.

 

Sumber: Cahaya

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  Oh Media

Be the first to comment on "Tidak Berpuashati Dengan Influencer Tiz Zaqyah Bertelagah Dengan Instafemes Di Pusat Hiburan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*