“Ramai-Ramai Datang Dari Katil Ke Katil!” – ‘Tabligh Kuarantin’ Merayau Berd4kwah Di Hospital, Pes4kit Lain Dij4ngkiti Cov1d-19

Seorang lelaki yang dikenali sebagai Muhaimin Mazlan meluahkan rasa kesal terhadap sikap segelintir golongan tabligh yang dikuarantin di h0spital mel4wat katil bapanya untuk berd4kwah.

Susulan kejadian tersebut, bapanya yang pada asalnya sedang dir4wat akib4t k4nser parv-parv kini disahkan p0sitif C0v1d-19.

“Tolong aku! Aku mempunyai seorang ayah yang sedang dir4wat di h0spital kerana k4nser p4ru-p4ru. Ayah aku sudah dua bulan di h0spital.

“Aku sangat terkilan dengan sikap para tabligh yang membuat pemeriksaan di h0spital.

“Mereka merayau-rayau di dalam semua w4d, menghampiri semua pes4kitsedangkan mereka sedang dikuarantin kerana Corona v1rus atau sedang menunggu keputusan.

“Beramai-ramai datang dari katil ke katil! Sekarang ayah aku disahkan positif Corona v1rus sedangkan ayah aku sudah dua bulan terlantar di h0spital.

“Kami adik-beradik tiada simptom demam dan sebagainya bahkan tiada antara kami yang menyertai perhimpunan atau ke luar negara. Bagaimana ayah aku boleh dapat v1rus Corona?” luahnya menerusi Instagam Stories yang dikongsi di ruangan Twitter oleh pengguna.

Muhaimi memohon jasa baik semua pihak agar mengawal pergerakan individu yang disyaki positif C0v1d-19 di h0spital agar tidak menyebarkan v1rus tersebut kepada pes4kitlain.

“Di sini aku nak minta tolong kepada semua pihak berkuasa jangan kerana orang menggunakan nama agama maka semua tindakan mereka betul.

“P4ksa mereka ikut peraturan h0spital. Kalau tiada urusan, suruh mereka balik. Suruh mereka baring diam-diam atas katil masing-masing. Bukan merayah ke serata w4d.

“Kata doktor pesaki k4nser sukar untuk sembuh kalau terkena v1rus Corona. Aku tengok dari jauh betapa s3ksa ayah aku nak menelan makanan. Kami adik-beradik sudah tidak dibenarkan menghampiri ayah aku,” tambahnya.

Lebih mendvkacitakan apabila ada antara individu terbabit yang bertindak agresif mengambil makanan bapanya ketika berd4kwah.

“Tabligh berhenti menggunakan agama. Kami semua sudah penat melihat kamu merayah dalam w4d dan pura-pura ambil berat. 

“Ada juga tabligh yang ambil makanan ayah aku! Tolonglah berhenti memberi ceramah di h0spital. 

“Kamu disyaki pembawa v1rus, jauhi semua pes4kit. Nurse pun sudah ada yang s4kit,” nasihatnya.

Pastikan anda selalu mencuci tangan, pakai topeng muka, gunakan ‘sanitizer’, kurangkan aktiviti di luar rumah serta lakukan semua perkara yang boleh mencegah C0v1d-19!

Kredit foto: Carian Google (gambar utama sekadar hiasan)

 

Sumber: Gempak

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  Oh Media

Be the first to comment on "“Ramai-Ramai Datang Dari Katil Ke Katil!” – ‘Tabligh Kuarantin’ Merayau Berd4kwah Di Hospital, Pes4kit Lain Dij4ngkiti Cov1d-19"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*