Kata-kata Uncle fasih bahasa melayu pertahan Ustaz Ebit Liew dalam video ini memang kena tepat

Kisah Ustaz Abu Syafiq menegur Ust Ebit Liew nampaknya makin hangat. Walaupun Ust Ebit nampaknya berlapang dada dengan teguran tersebut dan memohon maaf atas kelemahan dirinya, nampaknya tidak bagi netizen.

Kisah kontroversi yang berlaku ini segera dihidu Jabatan Netizen Negara, natijahnya Ust Abu Syafiq senak perut kena asak bertali arus. Namun dia buat selamba, siap boleh sekolahkan netizen semula melalui tazkirah online yang diberikannya semalam di laman sosial.

Bukan nak menyebelahi Ust Ebit sebenarnya, tapi apa yang dilakukannya untuk membantu masyarakat yang kurang berkemampuan seharusnya di puji dan bukannya diperkatakan.

Dengan konsep menyantuni golongan sasaran, nampaknya pendekatan Ust Ebit dekat di hati masyarakat. Jadi bila beliau kena asak oleh Ust Abu Syafiq, netizen segera beri perlindungan.

“Kalau tak mampu nak tolong masyarakat macam Ust Ebit buat, jangan la kecam”

“Tujuan Ust Ebit kongsi gambar bantuan tu sebenarnya berniat baik dan untuk menyedarkan masyarakat lain diluar sana untuk sama-sama membantu”, katanya lagi

Video yang mendapat hampir 2 ribu perkongsian itu kini dipenuhi dengan ribuan komen netizen yang memberi sokongan kepada Ust Ebit, dan pada masa yang sama turut memuji pandangan yang diberikan oleh pengurus syarikat penyelegaraan itu.

“Aku malu…org isIam,org melayu sendiri kondem,jtuhkan sndri maruah org isIam…tq uncle sbb bersama Ustaz Ebit Lew,kami pon bersama Ustaz juga”,tulis Muhammad Faiz

“Bro lu memang sempoi la bro. Hang punya lahanat tu memang padu la sapa yang duk memekak nak buat benda baik ni. Salute sama lu bro. Waa terhibur”, kata Alipp Sk Alipk

“Terbaik la uncle ini baru betul2 anak malaysia fasih cakap bahasa kebangsaan”, tambah Syafiq Ismail.

Diharapkan 1su ini segera diselesaikan dengan cara berhemah. Kalau tak setuju hubungi Ust Ebit, dan tegurlah. Barulah pendekatan berhemah oleh para ilmuan agama.

Sumber : KitaSteady via SambalTumis

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Be the first to comment on "Kata-kata Uncle fasih bahasa melayu pertahan Ustaz Ebit Liew dalam video ini memang kena tepat"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*