Bukak je mesej dapat video yang mengejutkan dari isteri isterinya. Ashraf Muslim tergamam lepas melihat apa yg dihantar oleh isteri isterinya.

PELAKON, Ashraf Muslim men4ngis saat mendapat kejuutan berbentuk kiriman video daripada kedua isterinya, Noor Dayana Lokman dan Wan Sakinah Wan Saburi. Video berdurasi dua minit dan 24 saat itu mengandungi paparan gambar mereka sekeluarga serta ucapan daripada tiga anaknya.

Ashraf, 39, berkata perkara itu membuatkan dirinya bertambah rindu dan berharap segera bebas wab4k Cov1d-19. “Semalam adalah malam paling bersejarah dalam hidup saya. Pertama, solat tarawih berjemaah di Wad Pes4kit C0vid dan kedua dapat kejuutan video daripada mama dan ibu (kedua isteri).

“Selepas solat tarawih jam 10.30 malam, saya nak makan. Lapar sebab tak makan dari petang. Jadi, ketika nak makan tangan kiri pun capai telefon nak tengok mesej. Buka mesej, dapat video ini. Allahuakbar, sambil makan saya tak sedar air mata sudah mengalir. Sedi1hlah. Sudahlah saya di w4d. Makan pun tak habis terus basuh tangan. Sabar ya, sikit saja lagi. Rindu semua,” katanya.

Ashraf dirawat di H0spital Sungai Buloh (HSB) akibat posit1if wab4k Covi1d-19 pada 12 April lalu. Sebelumnya, Ashraf menjalani kuarantin diri selama dua minggu selepas pulang dari Inverness, Scotland kerana terbabit penggambaran drama Demi pada 31 Mac lalu.

Sumber: HM via komedi media

Artikel lain : Sorang demi sorang tinggalkan Ashraf Muslim. Akhirnya Ashraf Muslim d3dahkan sesuatu ketika dia berada di dalam ward dengan pes4kitpes4kitC0v1d 19.

Baru-baru ini, industri hiburan tanah air dikejuutkan dengan seorang lagi selebriti yang disahkan positif Covi1d-19 iaitu pelakon Ashraf Muslim. Pun begitu, dia dilihat masih mampu tersenyum ketika menghadapi wab4k ini dan perkara itu sekali gus membuatkan rakan selebriti dan peminat tidak henti-henti mendoakan agar dirinya cepat sembvh. Menerusi perkongsiannya ini juga membuatkan rata-rata mendoakan hal yang sama buat pelakon ini apabila dia berkongsi rakaman ramai pesaki1t yang telah sembuh.

Ujarnya, seorang demi seorang tinggalkan dirinya di tempat raw4tan dan perkara itu turut membuatkan dirinya bersyukur kerana mereka telah sihat dan dapat berjumpa ahli keluarga. Menjadikan ianya satu kenangan yang tidak akan dilupakan, perkongsian video pelakon ini mengundang seb4k ramai. “Kenanganku bersama mereka takkan aku lupakan, segala ilmu yang dikongsi takkanku sia siakan. Perasaan sayang bersama mereka telah timbul dengan perwatakkan dan akhlak yang ditunjukkan pada aku.”

Dalam pada masa yang sama, dia turut berterima kasih kepada kenalannya itu dan ujarnya juga bahawa yang paling dirinya tidak lupakan adalah lelaki yang berjubah dimana dapat diperhatikan menerusi video telah meninggalkan senyuman padanya yang dikenali sebagai Hj Usman. Perkongsian pelakon ini membuatkan ramai mendoakan agar dirinya pula akan sembuh dan dapat pulang berjumpa keluarga.

Diruangan komen juga, ramai rakan selebriti terkenal tanah air seperti pelakon, penyanyi turut sama mendoakan kesembuhannya.

Doa ramai buat Ashraf Muslim

Sumber: HCL

Rasa Mcm Duduk Dalam Summerr Camp. Setelah Beberapa Hari Dimasukkan Ke Wad Akhirnya Ashraf d3dahkan Sesuatu Yang Terjadi Bila Bergaul Dengan Kluster Tabligh Dalam Wad.

DIMASUKKAN ke h0spital Sungai Buloh, Selangor kerana dijangkiti C0v1d-19 sejak Ahad lalu, pelakon Ashraf Muslim berkata banyak hikmah dipolehi sepanjang menerima r4watandi wad h0spital berkenaan. Menurut Ashraf, 38, sepanjang berada di wad, dia dapat menunaikan solat secara berjemaah dan mengisi waktu dengan pelbagai aktiviti keagamaan bersama pes4kitlain.

“Selama ni saya tak tahu, apabila dah kena baru saya faham kenapa Allah pilih saya sebagai orang yang kena C0v1d-19. Banyak saya belajar benda menarik di sini, banyak hikmah Allah berikan. Setiap hari dapat solat berjemaah tepat waktunya dan ada ceramah… macam-macam aktiviti di sini.

“Kalau di rumah, tak sempat itu semua, duduk seorang tengok televisyen sahaja. Dekat sini kawan-kawan semua baca Al-Quran, cerita fasal agama dan kebesaran Allah. Senang cerita datang sini macam masuk summer camp, kem bina semangat.

“Di sini ramai pes4kitdaripada kalangan jemaah tabligh, mereka tunjuk cara d4kwah dan buat hati kita tenang. Sebab itu Allah pilih mereka sebagai golongan terawal dapat C0v1d-19,” katanya menerusi siaran langsung di Instagram pada malam Khamis.

Ashraf telah dimasukkan ke h0spital bagi mendapatkan r4watanC0v1d-19 sejak Ahad lalu. Sementara itu, Ashraf turut memperbetulkan tanggapan negatif warganet mengenai pes4kitdalam kalangan kluster jemaah tabligh.

“Saya selalu fikir kenapa C0v1d-19 bermula dalam kalangan jemaah tabligh, ramai orang salahkan mereka… ini jawapan saya nak beritahu! “Di wad ini ada berpuluh pes4kitdaripada jemaah tabligh dan mereka ini menghidupkan h0spital dan wad dengan nilai Islam… tunjuk kepada kita cara d4kwah.

“Setiap wad diazankan oleh pesakit. Ada tabligh, ada pelajar madrasah. Kalau orang dah solat jemaah depan mata, mestilah kita ikut sekali… banyak benda yang kita belajar di sini,” ujarnya. Bercerita mengenai tanda-tanda sebelum dia disahkan positif C0v1d-19, pelakon drama Geng Tadarus ini memberitahu tidak mengalami sebarang simptom sehinggalah hari ke-12 j4ngkitan.

Katanya selepas empat hari dimasukkan ke h0spital, baharulah dia mula mengalami s4kittekak dan sesak nafas. “Sekarang ini saya mula s4kittekak, nafas kadang-kadang on off macam susah sikit… nak makan s4kittapi semua orang lain-lain simptom. Saya ni selepas 14 hari baru ada simptom sakit.

“Hari kelima dimasukkan ke wad baru rasa pedih-pedih di tekak, sesak nafas… macam itulah, perut pun rasa macam ada angin, sebu, lepas tu hilang, ada masa dia datang semula. “Nasib baik saya pergi buat saringan, kalau tak buat ujian jalan sana sini dah banyak tempat saya bawa v1rus… boleh dikatakan 25 peratus di sini tak ada simptom

Ashraf Muslim memb1su

SELEPAS lapan daripada 18 orang terdiri daripada pengarah, pelakon dan kru yang menjalani penggambaran drama berjudul Demi di Inverness, Scotland bulan lalu disahkan positif C0v1d-19, seorang lagi pelakonnya, Ashraf Muslim did4kwa turut  dijangkiti v1rus berkenaan dan kini dirawat di salah sebuah h0spital kerajaan.

Bagaimanapun, Ashraf sejak beberapa hari lalu terus memb1su dan tidak menjawab panggilan dan mesej daripada pihak media berhubung d4kwaan itu. Dalam mesej WhatsApp yang dihantar, Ashraf cuma membalas ringkas tanpa menjelaskan keadaan kesihatannya ketika ini.

“Waalaikummussalam, apa khabar? maaf, tak reply (balas) sebelum ni,” tulisnya. Namun, selepas dua hari tidak memuat naik hantaran di Instagram, hari ini Ashraf memuat naik video doa untuk tatapan pengikutnya.

Menerusi hantaran itu, Ashraf turut berkongsi kira-kira 11 hari lagi umat Islam akan mula menjalani ibadah puasa dan sayunya hati jika tahun ini tidak dapat berbuka dan solat terawih bersama keluarga serta rakan di masjid.

“Ya Allah, engkau tarik nikmat dengan sekejap saja. Kami rindukan Ramadan kami. Mohon ampun di atas kesalahan kami lakukan sebelum ini. “Kami yang banyak bersalah kerana solat lambat, tak patuh atas arahanmu, jarang membaca Al-Quran,  lupa untuk berzikir dengan zikir ‘Laillahaillah, kami melakukan maksiat mata dan tubuh badan kami.

“Kami ingkar fitrah yang ditetapkan olehmu, kami sombong denganmu dan kami tidak mebghorm4ti antara manusia. Maafkan kami ya Allah, kami hamba yang lemah dan ingin dekat denganmu” tulisnya. Pada perkongsian itu,  Ashraf turut menulis tiga tanda pagar iaitu #rinduramadan #bersabarlahwahaihati dan #stopC0v1d19.

Pasukan produksi berkenaan belepas ke Scotland pada 9 Mac lalu dan kembali ke tanah air pada 31 Mac lalu. Pengarah, Rahila Ali; pelakon, Puteri Aishah; pelakon kanak-kanak, Puteri Rayanna Rayqa dan ibunya; jurukamera, Ambia Ahmad dan tiga lagi kru disahkan positif C0v1d-19 sebaik pulang ke sini.

Ashraf turut melakukan kuarantin diri di rumahnya. Turut bersama mereka ke Scotland ialah pelakon Ben Amir dan Hasnul Rahmat, namun Ben yang pulang beberapa hari lebih awal dan disahkan negatif C0v1d -19 selepas menjalani pemeriksaan.

Ashraf Muslim kuarantin diri

PELAKON Ashraf Muslim yang turut menjalani penggambaran drama di Inverness, Scotland belum bersedia berkongsi keadaan kesihatannya selepas tiba di tanah air pada 31 Mac lalu. Ashraf bersama 18 orang lain termasuk kru dan pelakon berlepas ke Scotland pada 9 Mac lalu iaitu sebelum peningkatan k3sC0v1d-19 k3sdan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilaksanakan.

Seperti dilaporkan Harian Metro, lima kru termasuk dua pelakon, Puteri Aishah, Puteri Rayyana Rayqa dan ibu Rayqa iaitu Syira disahkan positif w4bak C0v1d-19. Ia menjadikan jumlah yang positif w4bak itu seramai lapan orang daripada pasukan produksi itu. Ashraf ketika dihubungi menerusi aplikasi WhatsApp hanya menjawab ringkas pertanyaan diberikan.

“Waalaikumussalam…nantilah ya,” katanya ringkas. Bagaimanapun, menerusi status dimuat naik di Instagram, Ashraf memaklumkan dia masih menjalani kuarantin diri. “Hari ini genaplah anakku Sarah Ashraf berusia enam tahun. Sudah besar. Happy birthday Sarah. Ayah tidak dapat sambut ‘birthday’ hari ni sebab kena ‘self quarantine’.

“Insya-Allah, selesai semua ini kita sambut sama-sama dengan kek unicorn ya. Miss u anje. Ayah doakan jadi anak yang solehah. Itu sudah cukup untuk ayah. Doakan ayah di sini. Love you!” tulisnya. Selain Ashraf, pelakon lain yang turut menyertai rombongan itu ialah Puteri Aishah, Ben Amir, Hasnul Rahmat dan Puteri Rayyana Rayqa.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Be the first to comment on "Bukak je mesej dapat video yang mengejutkan dari isteri isterinya. Ashraf Muslim tergamam lepas melihat apa yg dihantar oleh isteri isterinya."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*