“Kaki pukvl, kaki men1pu bagai” – Bekas Staff Jakel Ded4h Per4ngai Bek4s Majikan?

Nampaknya disebabkan k3syang dilabelkan sebagai 1su perkauman terhadap pengusaha tekstil terkenal di Malaysia ini, Jakel semakin meleret setelah ramai pihak luar lantang menyuarakan pendapat.

Biarpun permohonan maaf telah dibuat oleh Muzaffar Jakel secara terbuka dan menjelaskan tentang perihal sebenar kenyataannya yang dianggap ada berbaur perkauman itu.

Bagaimanapun, mvncul pula satu pend3dahan daripada warganet yang dikhabarkan bekas staff Jakel tu. Pend3dahaan sisi gelap yang kini sedang menjadi tumpuan netizen di media sosial.

Kaki pukvl, kaki men1pu bagai”

Difahamkan mereka mark up harga, yang mel4mbung m4lah sikap-sikap majikan di syarikat itu juga teruk.

Staff itu telah bekerja selama 9 bulan di syarikat tersebut, katanya gaji yang diterima hanya RM 126 sebulan

Dalam masa yang sama dia juga memp3rtikaikan sikap mereka yang berbeza dengan pengasas asal, sistem jadi por4k peranda apabila ahli keluarga lain yang jaga.

Selain kebajikannya juga tidak terjaga kerana dibayar dengan harga murah, ada juga sisi gelap lain yang diceritakannya. Korang baca ni.

Katanya lagi, kalau nak cerita panjang lagi dan banyak tak terkira. Bagaimanapun kesahihan pasal cerita ini masih belum diketahui lagi.

Ada netizen yang percaya dan ada juga yang tidak, tapi ramai lagi netizen masih m4rah dengan mereka ni.

Walaubagaimanapun, pihak Jakel dah membuat permohonan maaf kerana kenyataan itu sebenarnya dis4lah ertikan dan hanya keratan itu sahaja yang dipaparkan sebagai bahan untuk menjadi kec4man.

Kalau nak tengok video permohonan maaf, klik kat bawah ni

Baca: “Jangan k3cam ahli keluarga, arw4h ayah,atau abang saya”-Muzaffar Jakel

 

 

Apa pendapat anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen dan Share Ya. Terima Kasih ! 

Sumber : LobakMerah/Terengganu TV

Be the first to comment on "“Kaki pukvl, kaki men1pu bagai” – Bekas Staff Jakel Ded4h Per4ngai Bek4s Majikan?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*