Kak KM Buat Hal Lagi, Sekali PU Syed Bagi Ayat Sent4p

Pencetus Ummah (PU) Syed Bakri membuat tegvran secara terbuka kepada anak pelakon Normah Damanhuri, Liana Rosli atau lebih dikenali sebagai Kak KM di Instagram.

Menurut Syed, tindakan Kak KM memperagakan tubvh bad4n untuk melariskan produk jualannya itu jelas bertentangan dengan ajaran Islam.

“Kak KM bila lagi mahu kembali ke pangkal jalan? Netizen boleh nilai sendiri, antara nak jual produk atau nak jual maru4h diri.

“Bukan setahun dua, tapi dah bertahun-tahun modus operandinya berniaga dengan memperagakan tubvh. Tak salah cari rezeki, namun yang salah adalah rezeki yang dicari dengan jalan yang terang-terang syarak tak benarkan,” katanya menerusi satu posting di Instagram.

Menurut Syed lagi, tegvran terbuka itu dibuat selepas mendapati segala nasihat yang diberikannnya bersama rakan-rakan sebelum ini tidak diendahkan.

“Dulu pernah saya menegvr dan rakan-rakan lain turut menegvr, namun tak jalan, bahkan makin menjadi-jadi kerana mendapat sambutan daripada netizen.

“Sampai bilakah orang yang bernama Kak KM ni nak sedar bahawa jalan yang dipilihnya adalah salah dari sisi agama, yang ambe pasti adalah selagi ada yang beri sokongan, maka selagi itu dia rasa, dia betul.

“Ramai pengasas produk kecantikan yang kaya raya namun masih patuh apa yang Islam perintahkan, tapi tidak kepada beliau,” ujarnya.

Bahkan, katanya, tegvran di Instagram yang dibuat itu adalah sebagai satu dasar tanggungjawab yang perlu dilakukannya dan tidak mempunyai niat untuk menutup rezeki individu tersebut.

“Tegvran ini bukan untuk menyekat mata pencariannya bagi mencari rezeki, tetapi untuk menyedarkannya bahawa banyak lagi cara untuk mengiklankan produk, bukan dengan cara memperagakan tubvh sendiri,” jelasnya.

Kak KM antara usahawan terkenal di Instagram dengan imej s3ksi dan sering melakukan ‘gelagat-gelagat’ yang mengundang perhatian netizen.

Sebelum ini, Syed juga pernah mengkritik usahawan dan pelakon Zarina Anjoulie yang mend4kwa dengan sengaja menayang kemesraan bersama teman lelaki di Instagram biarpun tiada ikatan yang sah.

Seolah-olah mula jadi ikutan, lagi les seorang jurujual kosmetik juga menggunakan modu operandi yang sama sehingga sanggup berbog3l demi melariskan produk kecantikan

Berikut perkongsian dari Cikgu Fadli Salleh

Wanita ini di kec4m kerana sanggup bog3l demi lariskan produk

Sangat-sangat terkejuut semalam bila dapat tahu ada seorang wanita Melayu Islam sanggup berbog3l, sanggup share video s3ks dia bersama suami, sanggup tunjuk video ber0men depan anak-anak dalam Facebook hanya untuk menjual produk!

R0sak tervknya pemikiran. Orang bukan Islam pun tak buat sampai tahap tu hanya nak melariskan produk.

Bila dis3rang bertalu-talu oleh netizen, acc Fb dia hilang sekejap malam tadi. Pagi ni muncul semula. Dia buat acc lain dan asyik dok kata,

“Tak apa. Saya dapat pahala orang meng4ta. Acc bank saya penuh, orang pakat beli dan jualan saya laris.”

Apa ke benda dapat pahala? Kau tu buat maks1at. Kau tu tunjuk video s3ks kat story Fb sendiri, gambar b0gel sendiri, tayang anak-anak sekali tengah tonton kau ber0men dan beraksi r4njang.

Orang yang mengata, orang yang rep0rt acc fb, orang yang menyerang ini mereka la dapat pahala. Mereka cuba menutup jalan maks1iat seboleh mungkin. Mereka tak nak benda k0t0r dan berd0sa begitu tersebar.

Bukan kau yang dapat pahala, bahkan orang yang meng4ta itu dapat pahala. Yang ketik butang rep0rt tu dapat pahala. Bukankah nabi saw bersabda agar cegah perkara mvngkar dengan tangan jika mampu, jika tidak dengan lisan dan selemah-lemah iman dengan tidak redha dalam hati?

Tervk benar pemikiran kejar duit, kejar dunia sampai gadai maruah diri, maruah suami, bahkan maruah anak-anak.

Tak malu ke anak nanti bila dia ke sekolah kawan-kawan pakat kata,

“Mak dia la berb0g3l dalam Facebook. Mak dia la buat video s3ks dan post kat story Facebook hanya untuk jual produk”.

Demi wang, demi lariskan produk, tak sangka ada orang sanggup buat begini. Sungguh tak masuk akal.

#MFS

Rata-rata netizan meng3cam perbuatan melampau peelakuan wanita tersebut

Apapun, pastikan anda selalu mencuci tangan, pakai topeng muka, gunakan ‘sanitizer’, kurangkan aktiviti di luar rumah serta lakukan semua perkara yang boleh mencegah COV1ID-19!

 

Apa pendapat anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen dan Share Ya. Terima Kasih ! Berita Stedy Press

Sumber :TRENDINGSANGAT

Be the first to comment on "Kak KM Buat Hal Lagi, Sekali PU Syed Bagi Ayat Sent4p"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*