Niat utk simpanan peribadi, gambar tak senon0h pengantin mula tersebar

“SAYA mohon orang ramai padam dan berhenti menularkan gambar ‘kurang sen0noh’ rakan saya daripada media sosial masing-masing, ini adalah kesalahan saya semata-mata mahu bergurau sempena ulang tahun kelahiran rakan baik.”

Demikian penjelasan seorang jurugambar perkahwinan yang mahu dikenali sebagai Syafiq Avy, 33, selepas gambar sepasang pengantin bersama seorang wanita dalam keadaan tidak sen0noh menjadi tular di media sosial.

Syafiq dari Kuching, Sarawak itu mengakui tindakan tanpa berfikir panjang itu menyebabkan rakannya yang juga pengantin lelaki berusia 29 tahun dan dua wanita dikec4m tervk netizen.

“Wanita yang berada di tengah itu adalah kakak kandung kepada pengantin lelaki dan gambar itu adalah untuk simpanan peribadi kami saja.

“Bagaimanapun, saya akui ini semua salah saya kononnya untuk bergurau dengan rakan sempena ulang tahun kelahirannya dan memuat naik gambar berkenaan di Facebook saya.

“Tidak sangka, hantaran saya menjadi tular dan rakan, kakak serta isterinya dikec4m teruk netizen,” katanya ketika dihubungi Harian Metro.

Menurutnya, sebaik menyedari gambar itu tular, dia menghubungi rakannya untuk memohon maaf dan memadamnya segera.

Gambar yang tular di media sosial

“Walaupun rakan saya sudah memaafkan saya namun terbit rasa bersalah berikutan muka mereka kini menjadi tular disebabkan gurauan keterlaluan saya.

“Saya mengambil ini sebagai pengajaran dan berharap orang ramai tidak mencontohi tindakan saya, bergurau juga ada batasnya lebih-lebih lagi membabitkan maruah seseorang,” katanya kesal.

Ditanya bila gambar berkenaan diambil, Syafiq berkata, gambar itu diambil ketika perkahwinan rakan baiknya pada April tahun lalu.

“Ketika saya meminta mereka bergambar gaya bebas, secara spontan mereka bertiga melakukan aksi berkenaan.

“Tidak tahu apa yang ‘mer4suk’ fikiran, saya boleh memuat naik gambar berkenaan di Facebook

Berikut komen dari saudara pengantin

Rata-rata netizan meng3cam tindakan mereka

Nordiha Radzuwan Rosak akhlak ros4k generasi.. Wlpun adik-beradik ttp kena ada batasannya…mcmanala bla diorg jd ibu bapa nnt, mndidik ank2..

Hilal Hazwan ni mesti kecik2 suka baca novel….contohnya mcm novel yg bertajuk beraya di rumah cikgu intan dan suami kakakku outstation selama 3 hari…

ディヤアフィク エリーザッエリー Nauzubillahi min Zalik
Xsggup nk tgk…org Islam buat cmni bertaubat lah…freesytle pun agak2 ni mesti terpengaruh tgk Emma Maembong n adik dia hritu..nk ikut biarlah yg baik2 jer.

Nurul Nadiah Disgusting. Tak kena kecam dgn netizen pun patut dah tua bangka dah reti adab antara adik beradik. Harap belajar sesuatu la 3 m4khluk ni.

Susiela Hatta Dia pegang breast kakak dia atau tidak… So no respect. Biadab. Adik beradik pun Ada batas dan kena hormat antara satu Sama lain. Memalukan

Iesya Iesyatirradiah Sanny Toh Saya seorg je perempuan dalam adik beradik. Kalau bergurau mmg kakak kasar. Rapat! Sayang! Klu salam, mmg cium pipi.. Smpai laa hari ni. Tapi belum pernah sekali pun adik2 lelaki pegang boobs kakak! Apatah lagi jil4t muka kakak! Mmg cannot brain  even pic simpanan peribadi..! Big No!

 

Apa pendapat anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen dan Share Ya. Terima Kasih ! Berita Stedy Press

Sumber : Trending Sangat

Be the first to comment on "Niat utk simpanan peribadi, gambar tak senon0h pengantin mula tersebar"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*