“Pisau Cukur, Kaki Kikis. Selalu Perempuan Kena Label Macam Ini. Sedangkan ‘Pengikis’ Tak Kenal Jantina,” – Padu Pendirian Uyaina Arshad

Pelakon dan hos, Uyaina Arshad ada berkongsi pendapatnya perihal si kaki k1kis.

Jelasnya, perumpamaan seperti material1stik atau piaau cukur sering dikaitkan terhadap golongan wanita.

Bagaimanapun, ia sebenarnya tidak mengenal jantina dan bagi Uyaina, apa yang dilakukan di dalam menjalani kehidupan adalah suatu pilihan.

“Material1stik. Pisau cukur. Kaki kikis. Selalu perempuan kena label macam ini. Sedangkan ‘pengikis’ tak kenal jantina.

“Perempuan ke, lelaki ke, sama je. Asalkan poket tebal, duit berkoyan, akaun bank banyak kosong; rupa, hati, perasaan, cinta, umur, status -tolak tepi.

“Hidup ni adalah pilihan. Sesetengah orang pilih cara mudah dalam hidup. Sesetengah orang pulak kerja setengah m4ti mencari rezeki. Lain orang, lain prinsip hidupnya,” tulisnya.

Menerusi kapsyen sama satu hantaran di Instagram, pengacara program Ratu Hijabista ini juga turut mendoakan yang terbaik buat semua wanita di luar sana.

“Kalau dari kecik dah di didik; nak sesuatu? Usaha. Bukan setiap kali mintak, tiap kali dapat. Nikmat tau bila kita dapat sesuatu perkara/benda hasil titik peluh sendiri. Tak ternilai perasaannya kan?

“Sebagai seorang perempuan, hidup kita perlu real1stik. Tak salah untuk kita mencari lelaki yang stabil & bertanggungjawab. Kita taknak anak2 kita hidup susah. Pelajaran terabai. Masa depan tak menentu.

“Tapi sebagai seorang perempuan, kita juga harus ada duit poket sendiri. Harus ada sumber pendapatan sendiri. Biar tak banyak tak apa. Asalkan itu kita punya. Kalau2 kita ada teringin apa2, boleh beli sendiri. Kan?

“Doa Yana buat semua perempuan yang bekerja siang malam untuk menanggung diri sendiri dan keluarga. Doa Yana juga buat wanita2 hebat yang menjadi suri rumah. Wanita inspirasi semua,” tulisnya panjang lebar.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Materialistik. Pisau cukur. Kaki kikis. 🥵 Selalu perempuan kena label macam ini. Sedangkan ‘pengikis’ tak kenal jantina. Perempuan ke, lelaki ke, sama je. Asalkan poket tebal, duit berkoyan, akaun bank banyak kosong; rupa, hati, perasaan, cinta, umur, status -tolak tepi. . Hidup ni adalah pilihan. Sesetengah orang pilih cara mudah dalam hidup. Sesetengah orang pulak kerja setengah mati mencari rezeki. Lain orang, lain prinsip hidupnya. . Kalau dari kecik dah di didik; nak sesuatu? Usaha. Bukan setiap kali mintak, tiap kali dapat. Nikmat tau bila kita dapat sesuatu perkara/benda hasil titik peluh sendiri. Tak ternilai perasaannya kan? 😊 . Sebagai seorang perempuan, hidup kita perlu realistik. Tak salah untuk kita mencari lelaki yang stabil & bertanggungjawab. Kita taknak anak2 kita hidup susah. Pelajaran terabai. Masa depan tak menentu. . Tapi sebagai seorang perempuan, kita juga harus ada duit poket sendiri. Harus ada sumber pendapatan sendiri. Biar tak banyak tak apa. Asalkan itu kita punya. Kalau2 kita ada teringin apa2, boleh beli sendiri. Kan? 🤗 . Doa Yana buat semua perempuan yang bekerja siang malam untuk menanggung diri sendiri dan keluarga. Doa Yana juga buat wanita2 hebat yang menjadi suri rumah. Wanita inspirasi semua ♥️ #UyainaArshad #GirlPower #WomenEmpowerment

A post shared by UA (@uyainaarshad) on

Foto: Instagram Uyaina Arshad

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Berita Stedy Press

Sumber : 

Be the first to comment on "“Pisau Cukur, Kaki Kikis. Selalu Perempuan Kena Label Macam Ini. Sedangkan ‘Pengikis’ Tak Kenal Jantina,” – Padu Pendirian Uyaina Arshad"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*