Netizen kongsi pengalaman bawa makanan untuk jamuan kelas, – “Takde orang makan…”

 

Salah satu kenangan sekolah yang ramai tidak dapat lupakan adalah menghadiri jamuan kelas di mana semua pelajar perlu membawa makanan sendiri dari rumah.

Makanan yang dibawa sama ada makanan berat, makan ringan, pencuci mulut mahupun minuman kemudian akan dikongsikan satu kelas dan semua orang dapat merasa makanan masing-masing, baik yang dibeli atau yang dimasak ibu sendiri.

@izzyzo1 Budak rare je rase bende ni😪#fypシ #xyzbca #jamuanakhirtahun #whataboutme ♬ original sound – ᴀʀᴀғᴀᴛ

Walaupun sesi jamuan adalah satu pengalaman menggembirakan buat ramai pelajar, bukan semua orang mempunyai kenangan manis menghadiri jamuan kelas.

Seperti sebuah perkongsian yang tular di Twitter baru-baru ini, tangkapan skrin komen video yang dikongsikan di TikTok mengundang netizen untuk berkongsikan pengalaman-pengalaman buruk menyumbang makanan untuk jamuan kelas.

Ada yang berkongsikan bagaimana ibu mereka penat memasak makanan untuk satu kelas tetapi akhirnya tiada siapa yang makan makanan yang dibawa atas pelbagai sebab.

Ada juga yang terpaksa makan sendiri makan yang ibu masakkan kerana tidak ingin kecewakan ibu melihat makanan yang dimasak tidak habis.

Perkongsian itu membuat rata-rata netizen setuju bahawa jamuan kelas adalah overrated sedangkan ia menjadi salah satu kenangan buruk buat ramai pelajar.

 

 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Berita Stedy Media

Sumber : HCL

Be the first to comment on "Netizen kongsi pengalaman bawa makanan untuk jamuan kelas, – “Takde orang makan…”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*