“Koko sebenarnya beri petanda” – Dibela dari zaman bujang, lelaki nekad b3l4h pervt uI4r s4wa bah4m kucing kesayangannya

‘KEHILANGAN’ haiwan k3$ayangan yang sudah dianggap seperti ahli keluarga sendiri sememangnya hakikat yang sangat perit untuk ditelan.

Apatah lagi haiwan tersebut bukan sahaja dipelihara untuk dijadikan tempat bermanja, sebaliknya dilayan bagai menatang minyak yang penuh seperti anak sendiri.

Namun takdir Yang Maha Esa mengatasi segala-galanya.

Tr4gedi yang berlaku pada 12 Julai lalu di mana kucing k3$ayangan ‘pergi’ buat selama-lamanya, benar-benar men1ngg4lkan k3$an mendalam buat lelaki ini dan isterinya.

Lebih pilu, pem3rgian si bulus bukan kerana mender1ta s4k1t atau dil4nggar kenderaan, tetapi menjadi sant4pan ular sawa!

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Berkongsi cerita dengan mStar, Zailey Addha, 26, berkata kejadian berlaku ketika dia pulang ke kampung halaman untuk merayakan Aidiladha bersama keluarga di Rompin, Pahang.

“Sebelum balik kampung, saya buat tempahan homestay selama empat hari tiga malam. Sepanjang pelihara Koko dan tiga kucing lain, saya tak pernah pun tinggalkan mereka.

“Selalu angkut ke mana-mana termasuk balik rumah ibu serta mentua. Tapi nak dijadikan cerita, homestay tersebut maklumkan tak boleh bawa bin4tangpeliharaan pula. Ketika itu dah pvkul 4.00 pagi ketika tiba di rumah ibu.

“Jadi masa jemput ibu di rumahnya sebelum bertolak ke Rompin, saya tinggalkan kucing-kucing ini di rumah ibu. Semua cukup lengkap dan kami tempatkannya dalam sangkar yang luas.

koko 1

Koko sangat disayangi kerana dipelihara oleh Zailey sejak sebelum berumah tangga.

“Ibu pun ada pelihara kucing juga, jadi kucing saya ditinggalkan sekali bersama. Sebelum ini memang tak ada 1su ular pun. Malah rumah ibu saya tak pernah dimasuki rept1lia itu pun,” ceritanya dalam nada sedikit seb4k.

Menurut Zailey, dipendekkan cerita, homestay yang mereka sewa mengalami sedikit mas4lah dan mereka hanya sempat menginap selama dua hari satu malam.

“Selepas check-out, saya ke rumah mentua sekejap manakala yang lain pulang ke rumah ibu di Kluang, Johor. Tiba-tiba dapat panggilan daripada abang ipar memaklumkan ular sawa masuk sangkar kucing.

“Abang ipar juga beritahu Koko dah tak ada kerana dim4kan ular. Menggigil saya waktu itu. Tak lengahkan masa, saya dan isteri terus bergegas ke rumah ibu,” ujarnya yang menetap di Tampoi.

koko 3

Gambar kenangan ketika Koko melahirkan anak.

Zailey berkata ular tersebut memb4ham Koko dan seekor lagi kucing peliharaan ibunya dan terl4ntar kekenyangan di dalam sangkar.

“Abang ipar bunvh ular sawa tersebut dan ibu nak buang b4ngkainya. Sebelum ibu buang, saya sempat sampai. Disebabkan perasaan sed1h dan nak tanam Koko, saya bel4h pervt ular tersebut.

“sed1hnya tengok jasad Koko, kucing yang saya pelihara selama lebih dua tahun sejak masih bujang lagi,” ujarnya sambil menambah, Koko disem4dikan di rumah ibunya.

Masih bersed1h dengan kehilangan si bulus k3$ayangan, Zailey dalam masa yang sama mengakui agak r4lat dan sedikit terk1lan dengan cara pem3rgian haiwan tersebut.

“Koko ini sangat istimewa. Sifatnya yang keletah, manja dan boleh faham emosi tuannya. Sebelum ini, pergi ke mana-mana pun saya dan isteri mesti bawa Koko dan tiga kucing lain bersama.

“Tapi mungkin takdir… Koko ‘pergi’ waktu kami tinggalkan sebentar di rumah ibu. Isteri saya sampai demam sebab sed1h.

“Bila ingat balik, Koko sebenarnya ada beri petanda… beberapa hari sebelumnya, ia banyak termenung dan seolah-olah suka menyendiri. Rupa-rupanya nak pergi,” ujarnya yang menjalankan bisnes pakaian bundle.

Tidak menyangka perkongsiannya di aplikasi TikTok meraih sehingga melebihi 1.1 juta jumlah tontonan, Zailey berkata dia terharu dan mengucapkan terima kasih kepada netizen yang tak henti-henti memberikan sokongan dan kata-kata semangat.

koko 2

Zailey tidak mampu menahan perasaan sed1h apabila membaca komen daripada netizen.

“Tapi ada yang komen, seolah-olah menyalahkan kami kerana men1ngg4lkan kucing. Saya baca komen macam itu, lagilah bertambah sed1h. Macam kita yang ‘hantar’ dia m4t1.

“Saya sendiri tak menjangka takdir yang akan berlaku. Ketika itu saya tiada pilihan, dan memang sebelum ini tiada 1su ular pun di rumah ibu.

“Hanya Allah saja tahu macam mana kami sayangkan Koko. Tapi mungkin netizen yang komen macam itu tak tahu cerita sebenar.

“Apa pun moga perkongsian saya dijadikan pengajaran kepada yang lain. Memang terk3$an… dan saya lepas ini memang saya takkan tinggalkan kucing dah. Cukuplah sekali,” akhirinya.

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Berita Stedy Media

Sumber : mStar

Be the first to comment on "“Koko sebenarnya beri petanda” – Dibela dari zaman bujang, lelaki nekad b3l4h pervt uI4r s4wa bah4m kucing kesayangannya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*