Tilar Trend Niaga Cedok, PU Amin Jelaskan Hukumnya

Hari ini penggunaan aplikasi TikTok bukan sahaja untuk berhibur, namun menjadi salah satu platform untuk penggunanya berniaga. Apatah lagi kini sudah ada TikTok Shop yang memudahkan lagi urusan jual beli menerusi aplikasi tersebut.

Bagaimanapun satu trend di TikTok hari yang mana penjual membuat siaran langsung dan menjual menggunakan cara satu cedok dengan harga tertentu. Susulan itu, PU Amin jelaskan hukuman jualan secara teknik sebegini. Berikut adalah penerangan PU Amin mengenai hukuman jualan ceduk tersebut:

@ustazamirulamin

Inshallah masih awal untuk stop. Kita tegur tanda sayang. Moga Allah berkati rezeki kita. Maafkan saya kerana menasihati.

♬ Emotional Islamic Music – Arslan Chaudhry

Untuk info trend niaga cedok ini semakin hari makin ramai yang melakukannya. Dari jualan jajan, kosmetik dan pelbagai lagi produk diniagakan. Malah ia juga turut menarik perhatian pelanggan untuk membelinya.

Perkongsian video PU Amin mengenai hukum trend niaga cedok di TikTok ini sangat jelas. Rata-rata warganet meninggalkan reaksi mereka mengenai perkongsian rakaman ini di ruangan komen seperti berikut:

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Berita Stedy Media

Sumber : HCL

Be the first to comment on "Tilar Trend Niaga Cedok, PU Amin Jelaskan Hukumnya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*