Ay4m J4ntan Tanp4 Buvlu Hidup Ters1s1h, – “Masak Je La Sian Plak”

 

Kebiasaannya kita dapat lihat ayam hidup sempurna dengan bulunya. Lengkap dengan bulu ini adalah untuk melindungi kulit haiwan ini dan menjadikan ia antara hidupan yang agak unik.

Namun bila disembelih dan untuk dijadikan makanan, bulu ayam ini dicabut menjadi ‘togel’ supaya ia lebih mudah untuk dijamah. Malah setelah itu juga ayam menjadi lebih mudah untuk proses dimasak.

Bagaimanapun, lain pula halnya yang berlaku dalam satu satu berita mengenai seekor ayam ini. Dalam laporan tersebut, ayam jantan tanpa bulu ini masih hidup.

Difahamkan ayam jantan itu tiada bulu sejak dari mula menetas lagi. Berikut adalah perkongsian rakaman dengan paparan mengenai haiwan unik ini:

@beritartm Ayam jantan tiada bulu disisih ayam lain. #fyp #tiktokviral #hashtag #TrendingNewsMalaysia ♬ original sound – Berita RTM

Perkongsian laporan berita mengenai ayam jantan tanpa bulu ini dimuat naik menerusi akaun TikTok beritartm. Rakaman tersebut telah meraih lebih 444 ribu tontonan dan 35 ribu likes.

Menerusi laporan tersebut, pemberita melaporkan ayam itu hidup seperti biasa biarpun tanpa bulu. Namun begitu ayam jantan tanpa bulu ini dilihat tidak bergaul dengan haiwan lain.

Selain dari itu, hidupan tersebut juga sering dilihat dipatuk oleh ayam yang lain. Alahai kesian! Perkongsian rakaman ini telah mengundang rasa kesian pada penonton.

Di ruangan komen, rata-rata warganet meluahkan pendapat mereka mengenai perkongsian ini seperti berikut:

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Berita Stedy Media

Sumber : HCL

Be the first to comment on "Ay4m J4ntan Tanp4 Buvlu Hidup Ters1s1h, – “Masak Je La Sian Plak”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*