Siti Nurhaliza Lebih Gembira Aafiyah Pilih Kerjaya Lain Berbanding Jadi Seorang Penyanyi

Sejak kebelakangan ini hangat diperkatakan apabila tvlar video anak kepada penyanyi nombor satu negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza iaitu Siti Aafiyah mempamerkan bakat nyanyiannya.

Melihatkan bakat dimiliki anak kecil itu, ramai berpendapat Aafiyah bakal mengikut jejak langkah ibunya untuk menjadi penyanyi.

Memetik Utusan Online, Siti bagaimanapun berkata tidak mahu anak sulungnya itu mengikut jejak langkahnya memilih bidang nyanyian sebagai kerjaya.

Menurut Siti, suaminya, Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa mahu Aafiyah menjadi ahli perniagaan apabila dewa$a kelak namun tidak men0lak jika anaknya itu memilih untuk menjadi penyanyi.

“Setiap ibu bapa pasti mahukan anak-anak mereka mempunyai kerjaya yang terbaik, sudah tentu ayah dia (Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa) mahu Aafiyah menjadi ‘business women’ dan meneruskan perniagaan yang ada.

“Namun, sekiranya bakat dia luar biasa (dalam bidang nyanyian), saya rasa yang pent1ng adalah ket4hanan ment4l dan f1zikal sebab saya sendiri sudah melalui sepanjang tempoh 26 tahun menjadi anak seni.

“Saya bersyukur dijaga dengan baik oleh kedua ibu bapa dan berjaya mengharungi cabar4n bergelar anak seni,” katanya.

Kata Siti lagi, dia lebih gembira jika anak perempuannya itu memilih untuk menjadi ahli politik mahupun bidang lain selain bergelar anak seni.

“Bakat itu adalah anugerah Allah, seperti saya sendiri yang menerimanya daripada ibu saya, tinggal lagi apakah pilihan dirinya sendiri, sebagai ibu bapa saya perlu sokong cuma dia ada pilihan sendiri apabila dewa$a nanti.

“Sebagai ibu saya juga berasa ri$au sama ada dia mampu ke tidak (berjaya dalam bidang seni), sama ada dia akan hanyvt atau tidak, ini adalah ker0sakan saya sebagai ibu bapa, sama seperti yang ibu saya alam1. Jadi, saya lebih berasa gembira kalau dia memilih untuk menjadi seorang ahli politik atau lain-lain,” katanya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Berita Stedy Media

Sumber : Rotikaya

Be the first to comment on "Siti Nurhaliza Lebih Gembira Aafiyah Pilih Kerjaya Lain Berbanding Jadi Seorang Penyanyi"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*