“Saya Jual Pada GR0 Di Kel4b Malam” Demi Anak-anak, Didie Alias Akui Pernah Hidup $usah

Siapa yang tidak mengenali pelakon, pelawak dan pengacara versatile, Didie Alias yang sememangnya cukup berbakat besar. Didie Alias yang juga peserta Dewi Remaja pada tahun 1990 ini juga punya kelompok peminatnya yang tersendiri.

Dan baru-baru ini, Didie ada berkongsikan pada para media berhubung kesul1tan yang dialami beliau ketika mencari rezeki di awal-awal perkahwinan. Menurut sumber, Didie pernah berniaga dalam kel4b malam hanya kerana mencari rezeki dan menampung hidup anak beranak.

Walaupun di awal-awal dahulu, pelbagai jenis pekerjaan Didie lakukan dan hanya sempat tidur beberapa jam sahaja dalam sehari, namun dia tidak pernah mengeluh dan terus kuat mencari rezeki.

“Saya pergi Danok naik bas untuk beli barangan wanita, pakaian dalam wanita dan saya jual kepada GR0-GR0 di dalam sana,” katanya.

Didie juga turut mended4hkan suaminya sanggup menggunakan wangnya sendiri untuk membeli rumah untuk anak-anaknya dimana ketika itu mereka hanya berkawan.

 

 

“Waktu itu saya sangat-sangat susah, saya hanya menyewa di apartmen dan pernah dih4lau keluar kerana tiada wang dan kemampuan untuk bayar sewa tapi syukur Allah munculkan seorang lelaki bujang dalam hidup saya.

Saya hanya berkawan sahaja dengan dia masa itu tapi dia sanggup keluarkan duitnya sendiri untuk membeli rumah buat anak-anak. Saya nak ucap terima kasih kepada suami saya kalau tidak mungkin saya ditepi jalan dengan anak-anak,” ujarnya sebak.

Didie yang juga ibu kepada lima orang anak ini sempat berpesan kepada semua wanita di luar sana, terutama sekali ibu tunggal supaya terus berusaha dan jangan mudah tunduk serta patah semangat andai dhina dan dipandang rendah oleh masyarakat.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Berita Stedy Media

Kredit foto: Instagram (@ladydidiemsia) | Sumber: Xtra |nona

Be the first to comment on "“Saya Jual Pada GR0 Di Kel4b Malam” Demi Anak-anak, Didie Alias Akui Pernah Hidup $usah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*