“Tiga Perkara Ibu Bapa Jangan Sesekali Sebut Ketika M4rahkan Anak-anak..”- Nasihat Tok Sidang Buat Keturunannya

Betul lah kata pepatah, mulut ni ibarat sebilah pi$au. Walaupun secara zahirnya tak mampu membvnuh, tetapi boleh melvkakan hati seseorang dan suk4r untuk dilupakan.

Anak-anak masa kini, tak sama dengan zaman dahulu. Corak didikan juga tidak sama, apatah lagi tingkah laku. Kalau dulu, nak m4rah ibu ayah pun fikir banyak kali tau! Zaman sekarang, ibu ayah sendiri pula yang dim4rah1 oleh anak-anak. Hmmm…

Bagaimanapun, sebagai ibu bapa perlu ingat, mereka itu zuriat kita. Bila hampir dalam situasi sebegini, ibu ayah jangan sesekali melatah untuk menyebut 3 perkara yang disenaraikan oleh suami kepada pelakon, penerbit dan pengarah, Shiela Rusly, iaitu Jinggo atau lebih dikenali di laman s0sialnya sebagai Tok Sidang. Semoga jadi panduan bersama.

Tok Sidang nak nasihatkan diri sendiri jugak pada anak anak keturunan GENERASI Tok Sidang bila komer dah jadi MAK BAPAK nanti bior bueh macamane anak anak kite, bior deme nyakitkan hati kite MAK BAPAK macamane sekali pon jangan haruih terkeluo dari mulot kita 3 pekara ni…

1. JANG4N BUANG ANAK KITA

2.JANG4N SESEKALI NGALAU ANAK KELUAR RHUMOH

3. JANG4N SESEKALI KITA NI MAK BAPAK TAK NGAKU ANAK KITE

sebabnye bila anak anak TERASA HATI merajuk bawok hati jauh… bila kite ni MAK BAPAK terasa rindu…terasa sayu… mane nak carik deme… mane nak di cokah kan?

.

Hadoiiii makkkkk aiiiii shahdu lak hati Tok Sidang ni…🙁☹️

Perkongsian ini dimuat naik di laman Instagramnya baru-baru ini sebagai kapsyen sebuah video. Jinggo dalam video tersebut meluahkan rasa sed1h apabila selama ini bekerja bersama-sama anak sulungnya, Haq.

Namun terpaksa berseorangan apabila anaknya itu j4tuh sakit. Perkara ini dikaitkan dengan dirinya yang sudah berusia, cepat rasa sensitif dan diumpamakan perasaan ini seperti ibu ayah yang menunggu anak-anak di kampung.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Tok Sidang Jinggo (@jinggo_jspictures)

Meninjau di ruangan komen, ramai yang bersetuju dengan pendapat yang diberikan oleh Tok Sidang ini. Malah, ada juga antara follower yang menyimpan cita-cita untuk jadi ibu ayah terbaik buat anak-anak pada masa akan datang.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Berita Stedy Media

Sumber : Keluarga

Be the first to comment on "“Tiga Perkara Ibu Bapa Jangan Sesekali Sebut Ketika M4rahkan Anak-anak..”- Nasihat Tok Sidang Buat Keturunannya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*